Despre mine

Fotografia mea
str. Horea nr.7, ap. 4, Satu Mare, Romania
Email : danvio02@gmail.com, Vodafone : 0720109345, Orange : 0742700810, www.mediatorsm.blogspot.com ID Skype : mediatordanciu

06.10.2010

Provocare

Astazi am avut o zi plina. Mai precis am avut 5 informari despre mediere, programarea unei sedinte de mediere pe sambata la ora 10 si alte 2 programate pe saptamana viitoare. Cu cea de sambata voi ajunge la medierea cu nr. 23 iar cu cele de saptamana viitoare la 25. Dar exista mari sanse ca tot sambata dupamasa sa am o mediere in judetul vecin, Maramures. Iar la capatul saptamanii viitoare este posibila o mediere la Braila. Pai daca unii nu pot , vin sa-i ajut.
Azi am primit o apreciere despre faptul ca doar ma laud si de fapt nu am medieri si as fi produsul nu stiu carei scoli de formare si atat.
Pe linga faptul ca mesajul primit era agramat (ca alfel l-as fi expus aici ), am sesizat o pozitie de persoana vizibil deranjata. Era si anonim asa ca nu stiu cui sa-i multumesc. Era o reactie la articolul pe care l-am publicat pe blog ieri, Mediator versus Judecator. Am rugamintea si fara nici o suparare : am si adresa de email va rog indiferent cine doreste sa scrie, poate sa o faca si promit sa raspund dar sa stiu si eu cu cine vorbesc, Ne va fi mai usor sa lamurim lucrurile.
Asa ca lansez provocare catre cine este interesat si chiar doreste sa ma contacteze pe telefon sau email, care sunt afisate pe blog.
Ieri am avut 4 informari, iar alaltaieri am incheiat o mediere de divort cu partaj, impreuna. A durat o ora si jumatate cu tot cu intocmitul documentelor. Anonimul care mi-a lasat mesaj se indoia ca sedinta de mediere poate dura doar 2 ore. Sunt de acord cu el. La modul agramat al mesajului probabil ca ar avea nevoie de mult mai mult si asta bineinteles, daca reuseste sa aduca mai intai pe cineva in mediere.
Nu am avut intentia sa fiu sarcastic, dar nu m-am putut abtine, dupa modul cum a pus la indoiala activitatea mea. 
Cum spuneam intr-o alta publicatie pe un forum al mediatorilor, lipsa de incredere si suspiciunea ca musai e ceva putred, sau neadevarat, nu va avea un efect benefic asupra celui care o are. Si stiti de ce? Pentru ca de fapt este lipsa de incredere in fortele proprii si suspiciunea fata de tine insusi. Seamana cu gelozia sau invidia care au de fapt aceleasi cauze : lipsa de incredere in propria-ti persoana si in fortele proprii. 
Iar in aceste conditii nu mai trebuie ca nimeni sa faca vreun un efort sa blocheze sau sa impiedice medierea. 
O facem noi singuri stimati colegi.  
Tot astazi, intre 2 informari, am stat de vorba si cu o distinsa doamna avocat, care m-a intrebat cum merge medierea. I-am raspuns ca excelent si am deja 22 de cazuri de mediere de cand am inceput. Reactia ei a fost prompta si mi-a spus ca si ei avocatii urmeaza sa devina mediatori si se lucreaza acum la modificarea legii avocatilor. I-am spus ca ma bucur si le doresc succes. Imediat mi-a spus ca dansa nu intelege cum putem sa mediem in conditiile in care ( si asta mi se adresa mie) mediatorii nu cunosc Codul civil si pe cel de procedura civila, si cum se poate ca ca partile sa ajunga la un acord fara incadrari legale, data fiind ca una dintre parti s-ar putea iasa in pierdere. I-am raspuns simplu : Mediatorii nu fac asemenea aprecieri iar acuma intelegeti de ce nu vor putea avocatii sa faca mediere chiar daca vor deveni mediatori? Astfel ca am invitat-o sa vina in mediere cu o cauza si mi-a raspuns ca da, va veni fiindca e foarte curioasa sa vada ce facem noi acolo. Mi-a si precizat ca nu intelege ce se intampla fiindca e mai rau ca la procuratura fiindca avocatul nu poate sa intervina. 
Am inteles imediat, ca de aici intervine una din marile lor nemultumiri, ca avocatii nu pot sa intervina in mediere. De altfel din explicatiile si motivatia lor de a deveni mediatori, am inteles si faptul ca ei cred ca astfel vor avea controlul asupra partilor si vor si emite ei "sentintele" in mediere, si astfel, pe cale de consecinta, nu mai e nevoie nici de judecatori. Cam asta a reiesit din motivatia lor de a deveni mediatori. Nostim, nu?
Stiti de ce mi-e teama ? Ca daca nu vor reusi avocatii sa devina mediatori, dupa ce au incercat sa devina si notari, s-ar putea ca stomatologii sa fie in pericol, fiindca ei sunt urmatorii ca si nivel de castig in profesiile liberale. Cred.
Spun inca odata ce am spus si ieri. De aceea medierea nu functioneaza, la 4 ani de la implementarea legii, fiindca au vrut s-o faca cei cu pregatire juridica si ei nu stiu cum s-o faca. E un adevar trist si dur , dar nu stiu cum s-o spun altfel. Asa ca trag doar concluzia ca formatorii nu le-au spus adevarul celor care s-au cursat, juristi, avocati, fosti magistrati, fosti procurori. Poate ca n-aveau interesul, poate n-au inteles cu adevarat nici ei. Iar medierea nu se invata din carti, ea se face, si trebuie sa ai acest "har" dinainte. Si nu are absolut nici o legatura cu vreun Cod sau Cod de procedura sau cu orice alta incadrare legala.
Ei nu pot intelege ca oamenii pot hotara ei insisi in problema lor si ca nu e cazul intotdeauna sa se amestece si altcineva, sau sa li se creeze impresia ca fara avocati nu se poate rezolva o problema in care partile pot sa dispuna, adica sa hotarasca. 
Iar daca unii se simt acuma dezamagiti si frustrati ca au cheltuit niste bani, si nu putini, e doar vina lor. Si poate ca o meritau. Nestiinta costa. Ce zice-ti ?

Viorel Danciu - mediator
.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu