Despre mine

Fotografia mea
str. Horea nr.7, ap. 4, Satu Mare, Romania
Email : danvio02@gmail.com, Vodafone : 0720109345, Orange : 0742700810, www.mediatorsm.blogspot.com ID Skype : mediatordanciu

30.03.2011

Manualul mediatorului de succes

S-a nascut, in sfarsit Manualul mediatorului de succes. Asa cum am promis, l-am finalizat in luna martie. Acest manual este rodul a 11 ani + 1, de experienta. Cei 11 ani in cadrul celor 3 multinationale in care am lucrat si mi-am cizelat abilitatile primite de la mama natura. Si 1 an experienta in mediere. La 01.04.2011 se implineste exact un an de cand am deschis biroul de mediator la Satu Mare. A fost un an interesant si plin de noutati, munca si satisfactii. Poate nu sunt multi care pot sa spuna acest lucru, dar ma bucur ca eu pot sa spun asta, si mi-as dori s-o spuna cat mai multi dintre noi.
Atunci cand am ales sa fac ceea ce fac acum pot sa spun ca a fost un moment inspirat si m-am lasat condus de intuitie, apropo de articolul precedent. 
Dar sa revin la Manual. Ideea manualului mi-a venit in momentul in care am realizat ca desi sunt multi mediatori autorizati, suntem prea putini cei care chiar fac mediere si unii si mai putini care chiar traiesc din mediere. Faptul ca  multora nu le vine sa creada nici acum, m-a facut sa inteleg ca poate au nevoie de ajutor.
Am auzit pe multi care afirma si sustin ca in Romania, azi, in conditiile actuale, nu se poate trai din mediere. In mod sigur ei nici nu vor putea. Dar ar fi de preferat sa-si tina aceste idei doar pentru ei. Eu spun ca in Romania, si oriunde pe planeta asta se poate trai din mediere indiferent de ce conditii sunt. Totul este in mintea noastra. Si mintea lor le spune ca nu vor putea trai din mediere. In regula, dar ar fi important de aflat de ce cred ei asta. Si atunci ei trebuie sa-si rezolve problemele. Altcineva n-o sa poata.
Acest manual le vine in ajutor celor care isi doresc sa devina mediatori, ar putea sa devina mediatori dar nu stiu cum s-o faca. Intr-un fel nu e numai  vina lor, dar am considerat mai important sa vin cu ceva sa-i ajut si nu sa cautam vinovati. 
Initial mi-a venit ideea sa ma deplasez pentru o zi sau doua in fiecare centru de judet si sa le arata celor de acolo intr-o singura zi ce trebuie sa faca ca sa treaca peste temeri si de unde sa inceapa. Dar am realizat ca acest lucru nu este posibil pentru ca din pacate mediatorii sunt divizati, in primul rand de propriile temeri si in al doilea rand de unii care au propriile interese si nu au interesul ca mediatorii sa fie uniti. Un alt motiv pentru care am renuntat la prima idee e  ca mi-ar fi luat mult timp, si nici nu doresc sa fiu confundat cu cei care se ocupa  de formare. Al treilea motiv e pentru ca imi place sa fiu eficient.
Asa ca mi-a venit ideea manualului, care este, cum spuneam, rodul unei experiente pe care, in acest fel as dori s-o impartasesc acelora care doresc. 
Nu am pretentia ca este singura modalitate de a avea succes in mediere, dar in conditiile actuale pe “piata” romaneasca a conflictelor, cred ca este cea mai potrivita. Si spun asta fiindca la momentul redactarii acestui manual, am deja un numar suficient de medieri, care ma indreptatesc sa consider ca aceasta reteta functioneaza.
Asa am ajuns sa pot spune ca intr-adevar traiesc doar din mediere. Medierea este o profesie de vocatie, si aceia care doresc sa ajunga sa traiasca din mediere asa cum o fac eu, nu trebuie decat sa faca ceea ce am scris aici. Desigur ca nimic nu va impiedica sa va aduceti aportul, contributia si experienta personala, care este unica pentru fiecare din noi. Fiecare poate adopta un stil de mediere propriu, dar regulile de baza in comunicare ,  pentru a face mediere si a avea succes in mediere le-am structurat in acest manual. Restul  depinde numai de voi. 
"Manualul mediatorului de succes" se adreseaza tuturor mediatorilor autorizati, celor care doresc sa-l citeasca si sa aplice ceea ce am scris in el. Acelora care doresc sa faca mediere si celor care doresc sa traiasca din mediere.
Ca sa poti trai din mediere trebuie sa te ocupi doar de mediere. Si Manualul vine sa spuna cum sa te ocupi de mediere in asa fel incat sa poti trai din ea. Si asta de la bun inceput.
Acest Manual, asa cum, spuneam il voi distribui acelora care sunt hotarati sa devina mediatori cu norma intreaga. Nu este un manual stufos, are doar 60 de pagini in format A3, dar continutul lui este exact ceea ce trebuie sa stie si sa faca un mediator ca sa aiba succes si sa poata trai din mediere. Manualul contine toti pasii procesului de mediere, fiindca este un intreg proces , cat si elementele esentiale despre comunicare, elemente pe care trebuie sa le stapaneasca orice mediator, precum si tehnici de rezolvare a obiectiilor si de depasire a blocajelor. Dar ce este mai important sunt modalitatile prin care mediatorul sa se faca cunoscut si sa aduca partile in mediere. 
Fiindca asta este cel mai dificil, nu-i asa ? 
Manualul este in format electronic si nu va fi free.
Sa vedem, cine se incumeta...
Mult succes si mult curaj.

Viorel Danciu - mediator

4 comentarii:

  1. Ok...cum putem face rost de acest manual?

    RăspundețiȘtergere
  2. Manualul se poate procura prin comanda ferma pe adresa mea de email. Contravaloarea manualului este de 55 Lei. Detaliile pentru efectuarea platii le primiti pe email iar livrarea se face dupa confirmarea platii.

    RăspundețiȘtergere
  3. Si le multumesc celor care deja au facut primele comenzi...Sa fie intr-un ceas bun.

    RăspundețiȘtergere
  4. Daca doriti sa oferiti doua trei bucati din manual pentru biblioteca Fundatiei Eonul Romanesc, va rog sa ma contactati la 0722.101070 sau pe adresa mediatori_negociatori@yahoo.com

    Va multumim

    RăspundețiȘtergere