Despre mine

Fotografia mea
str. Horea nr.7, ap. 4, Satu Mare, Romania
Email : danvio02@gmail.com, Vodafone : 0720109345, Orange : 0742700810, www.mediatorsm.blogspot.com ID Skype : mediatordanciu

11.04.2011

Manualul mediatorului de succes (2)

Nici nu bine am terminat manualul ca am fost "asaltat" de comenzi din tara. Ceea ce ma bucura. Inseamna ca exista interes si colegi, mai de curand sau mai de demult autorizati, care chiar doresc sa faca mediere. Totusi nu ma astept la minuni, pentru ca in domeniul asta nu prea exista minuni. Nu exista minuni fiindca in spatele minunilor, de multe ori, este multa munca si perseverenta. Ceea ce e si cazul nostru. Fiecare mediator care a achizitionat sau v-a achizitiona manualul chiar trebuie sa faca asa cum am scris in el. Si atunci se va intampla "minunea". Adica chiar va face mediere. Si va putea trai din mediere.
Pana la urma asta trebuie sa facem noi, mediatorii. Mediere. Nici, CdM-ul, nici asociatiile si nici uniunile, colegiile, sau spuneti-le cum vreti, nu vor face mediere. Noi, mediatorii trebuie sa facem mediere, Fiindca se poate. Chiar se poate.
Chiar azi am primit 20 de exemplare din nr. 7 al revistei "Medierea tehnica si arta", unde asa cum probabil stiti, mi s-a facut onoarea de a fi pus pe coperta revistei. Onoare pe care am acceptat-o. Si asta pentru ca am depasit  cifra de 50 de medieri. Deja am ajuns la 60 si mai urmeaza multe altele. 
Revista are un tiraj de cateva mii de exemplare si am inteles ca inca de la nr. 6, revista se distribuie si in Anglia si USA. Asta nu e o realizarea doar a mea ci si a medierii in Romania. Adica medierea functioneaza. Sau mai precis a inceput sa functioneze. Era si timpul din 2006. Efectul e ca acuma toata lumea isi doreste sa fie mediator. Si aceia, carora pana acum le era jena sa pomeneasca de mediere, sau se faceau ca nici nu exista, acuma si-au adus aminte ca scrie pe undeva prin legea lor ceva de mediere. Sincer chiar ma bucura ca am ajuns o profesie asa de ravnita.
Dar m-ar bucura si mai tare daca mediatorii ar ravni sa devina MEDIATORI.
Sigur, de la a ravni sau dori si pana la a face e distanta mare de tot. Dar care poate fi parcursa foarte rapid daca exista motivatia si determinarea potrivite. Si desigur, sa te pui la punct cu ceea ce trebuie ca sa poti face mediere. 
Sau sa faci ceva pentru mediere, nu impotriva ei. De ce spun asta ? Fiindca azi am avut un scurt schimb de opinii cu un coleg de-al nostru, sau fost coleg mai degraba. N-o sa-i spun numele fiindca nu are relevanta.  Schimbul de opinii se referea la faptul ca acesta este total nemultumit de CdM si din raspunsul pe care l-am primit am inteles ca are vasta experienta in penal , si dupa afirmatiile lui, ar fi trimis pe multi la penitenciar. Ok, trebuie s-o faca si pe asta cineva, i-am spus. Dar cum crede ca va face vreodata ceva pentru mediere sau va face efectiv mediere, daca va cauta in orice vreo vina si vinovatii ? Nu exagerez deloc cand spun ca poate sa uite de mediere. Nu i se potriveste deloc si nu are profilul potrivit pentru asa ceva, iar mediatorul fiind o profesie de vocatie , asa cum am mai spus, nu vreau sa-l mint, dar nici o sansa. Va trebuie sa se axeze pe ce i se potriveste. Nu e nici o gaura in cer, asta e. Va trebui sa accepte acest lucru.
Dar sa revin la manual. Partea buna este ca feedback-ul este pozitiv de la cei care l-au achizitionat. Cel putin pe telefon. Ma suna colegi mediatori din toata tara: Bucuresti, Oradea, Baia Mare, Onesti, Braila, Craiova, Pitesti, Arad, Alba Iulia, Cluj-Napoca, Brasov. Asta e semn bun. Ca se doreste sa se faca mediere. Comenzile le primesc pe emailul meu, iar detaliile de plata ai manualul le primiti tot pe email.
Apropo, aparitia in revista de care vorbeam este posibila tuturor. Conditia este sa ai macar 50 de medieri. Eu am deschis usa. 
Curaj. Cine ma urmeaza ?

Viorel Danciu - mediator



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu