Despre mine

Fotografia mea
str. Horea nr.7, ap. 4, Satu Mare, Romania
Email : danvio02@gmail.com, Vodafone : 0720109345, Orange : 0742700810, www.mediatorsm.blogspot.com ID Skype : mediatordanciu

16.10.2012

PV de informare despre mediere online - gaselnita de ultima ora

Stimati colegi mediatori,

Am vazut si am auzit ceva care m-a lasat aproape fara replica... Stiu ca se spune ca in profesia noastra trebuie sa vina sau sa ajunga oameni cu mintea deschisa, flexibili in gandire dar in acelasi timp, orientati spre rezultat si pragmatici...

Cea mai mare problema cu care se confrunta profesia noastra, era aceea cum sa facem sa ajunga in biroul nostru oamenii care au probleme. 
Ne-am plans, am strigat, am acuzat, am dat vina pe greaua mostenire, pe mentalitate, pe justitie, pe guvern, pe parlament, pe CM si ne lamentam pe la toate colturile ca oamenii nu vin la noi, ca daca ar veni, am face mediere, dar nu facem pentru ca .... avem motivele de mai sus.

Acum, cand legea 115/2012 "faciliteaza" accesul partilor la birourile de mediatori, ce s-au gandit unii sa faca, pentru ca nici macar in aceste conditii, partile sa nu ajunga pe acolo, sau ma gandesc ca poate s-au gandit ca vor fi atat de multi oameni la informare, incat nu vor putea face fata...:))))))))))))). 

Se pare ca unii nu stiu o vorba din batrani, care spune ca "La pomul laudat, sa nu te duci cu sacul..." 
Dar sa revin la ce s-au gandit unii....e colosal... au inventat PV de informare online, pe care orice om de treaba si cu niscaiva cunostinte de internet, le poate descarca de pe site-urile "intreprinzatorilor", cica si mediatori. fara ca macar sa treaca pe strada unde e biroul de mediator.... Poti sa o faci chiar si din celalalt capat al tarii, ca distantele nu mai conteaza... PV de informare, cu semnatura si stampila, cu sistem automat de generare a nr. de inregistrare a PV....
Cand spuneam ca legea 115/2012 poate fi o capcana mortala pentru mediatori exact la asta ma refeream... emiterea fara discernamant a PV de informare, oricui si oricand, fara absolut nici un efect in planul medierii. 

Biroul de mediator nu e birou de informatii cu publicul !!!!! stimati colegi si membri ai CM.

Am auzit deja ca barourile de avocati cer sa poata organiza ei cursuri de formare  a avocatilor ca mediatori, ca sa poata sa faca schimb de PV intre ei...Un coleg avocat mediator a avut amabilitatea sa ma informeze despre cum se cauta solutii in a evita cu orice pret ca partile sa ajunga la mediator... si stati linistiti ca din ianuarie n-o sa fie coada la birourile de mediatori... se cauta solutii sa nu se intample asta... toti cauta solutii sa nu se intample asta... inclusiv membri din CM...

L-am auzit pe presedintele CM intr-un interviu televizat ca mediatorii sunt pregatiti sa preia socul dosarelor din instanta trimise la informare.... Daca s-a referit la PV de informare online, atunci face o greseala enorma. Pentru ca eficienta noastra nu trebuie sa fie in emiterea online a PV de informare, ci in aducerea partilor in birou la discutii fata in fata, pt ca mai apoi sa putem face mediere. Daca presedintele CdM se refera la aia 2584 de mediatori de pe liste, cred ca se inseala... Din aia, 80% sunt avocati si juristi... Si aia n-au de gand sa profeseze ca mediatori... mai ales ca s-a facut un troc, si anume s-a renuntat la taxele de timbru pentru mandate de 4 ani in CM, troc care a dus medierea inapoi in 2005....si acuma trebuie sa ne descurcam sa facem fata la ignoranta si reticenta (ca sa ma exprim elegant) a 4 profesii organizate si a sistemului de justitie. 
Doar cine mediaza stie la ce ma refer...
Informarea se face pliata pe litigiul in care sunt implicate partile, nu la modul general, asa cum au inteles unii dintre noi, care mai au si pretentia ca formeaza mediatori. Daca vor si  vrem sa traim din asta....
Daca nu, mai bine sa faca fiecare altceva. 
Orice altceva...n-o sa se supere nimeni !!!

Viorel Danciu - mediator autorizat

Presedintele Mediatorilor Ardeleni

Un comentariu:

  1. Informarea online (in felul acela in care, la o simpla cerere, se genereaza pur si simplu adeverinta de informare, respectiv Procesul-Verbal al sedintei de informare)...? Imi vine greu sa cred, mai ales ca acel proces vebal contine si LOCUL unde a avut loc sedinta, si oare ce inconstient trece sediul biroului de mediere ca loc al desfasurarii sedintei de informare (sau ce scrie acolo? Internet???) cand clientul nu stie bine nici unde e orasul pe harta, daramite strada, numarul si cum arata cladirea?...

    In schimb, o informare reala cu ajutorul mijloacelor moderne - de exemplu conferinta video prin skype - e posibila si nu vad cu ce ar fi mai prejos decat discutia intr-un birou. Dar in acest caz vad procesul verbal al sedintei trimis prin curier, semnat si stampilat de mediator etc., nu ceva generat automat.

    Ideea este ca daca e sa convingi pe cineva de AVANTAJELE medierii, o poti face si intr-o intalnire virtuala, cu conditia ca aceasta CHIAR sa aiba loc cu video si audio, ca sa vezi cu cine ai de-a face etc. Si daca il convingi, va apela si la mediere. De aceea e bine sa faci informarea doar celor care pot si ulterior veni la mediere, nu din Iasi celor din Arad hahaha!, desi nu e obligatoriu ca medierea sa fie facuta de acelasi mediator care face informarea... E complicat... se vor gasi mereu unii care pentru 30 de lei costuri de redactare (sic!) vor trimite adeverinta de informare pentru inca 18 lei costuri de transport platibile la curier... o informare~doua pe zi inseamna juma' de ora maxim pe skype, ori 20 zile sunt inspre 1200 de lei pe luna, fara a mai aduga, cu ceva noroc, posibilele medieri care rezulta din aceste informari! Cum sa nu fie tentant pentru unii?

    Eu zic asa, in final: hai sa ne concentram cu totii, mediatori sau nu, sa ne facem maximal de bine profesiile. Astfel se va cerne graul de neghina si cei buni vor fi mereu cautati, indiferent cati vor oferi adeverinte sau procese verbale pe net, pentru ca daca-ti merge vestea ca REZOLVI CONFLICTELE, lumea va veni la tine SA REZOLVI CONFLICTE, nu sa ia adeverinte. :)

    RăspundețiȘtergere